sobota, 2 stycznia 2010

realizujemy marzenia...

Przeczytałem wypowiedz prezydenta miasta Żory dotyczącą konkursu na najlepsze logo miasta.Konkurs swoją ideą miał przyciągnąć profesjonalistów,którzy poprzez swoje prace zaprezentują nam logo miasta ludzi młodych,którzy mają szanse na rozwój.Trochę to ciekawa sprawa.Logo to taki rodzaj znaku graficznego ,który ma stanowić funkcję promocyjną,informatyczną,pewien rodzaj symbolu,który niesie z sobą jakieś przesłanie.To co prezentuje obok jest tylko albo aż znakiem promocyjnym naszego miasta.Wydaje mi się,że jesteśmy miastem starzejącym się i przypominanie ludziom,że mieszkają w blokowisku(moje skojarzenie) to chyba zły pomysł.Proszę zwrócić uwagę,że prezydent miasta Żory mówi,że to nie jest jeszcze nasze logo tylko znak promocyjny.Nie bardzo widzę różnicy w tej wypowiedzi pomiędzy tymi terminami bo w istocie rzeczy sprowadza się do tego samego.Jeśli graficzna oprawa ma wywołać u odbiorcy odpowiednie skojarzenia,pozytywny nastrój,wyzwolić pożądaną reakcje to mam wrażenie,że całą politykę promocyjna miasta "szlak trafi" jeśli zaczniemy to coś rozpowszechniać,ba,miasto właściwie podjęło już odpowiednie kroki i działania,żeby upowszechnić ten znak.Trochę się naszemu prezydentowi nie dziwię,że nie nazywa tego w sposób właściwy,też bym miał obawy promować miasto pod hasłem "Realizujemy marzenia" ze znakiem,który w przekazie ani nie jest łatwy ani czytelny..

foto:www.żory.dlawas.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz